Es mostren 2 resultats

ciència

ciència

Accessory
Partició sil·làbica: ci_èn_ci_a
Etimologia: del ll. scientia ‘coneixement’, der. de sciens, -ntis ‘el qui sap’, part. agent de scire ‘saber’ 1a font: 1272, CTort.
Body
    femení
  1. Conjunt de coneixements, i l’activitat destinada a assolir-los, que es caracteritzen formalment per la intersubjectivitat i pràcticament per la capacitat de fer previsions exactes sobre una part de la realitat.
    1. Cada branca o departament de coneixences sistematitzades considerat com a camp d’investigació o objecte d’estudi.
    2. ciències ambientals ecologia Conjunt de ciències que estudien el funcionament de la Terra i els seus ecosistemes tenint en compte totes les interaccions dels éssers vius, entre si i amb el medi abiòtic i l’energia, les quals integren coneixements pluridisciplinaris de física, química, biologia, geologia, economia, demografia, política i etologia, principalment.
    3. ciències del comportament Denominació utilitzada principalment dins el món anglosaxó per a designar el conjunt de ciències que investiguen el comportament.
    4. ciències humanes Expressió que designa aquelles disciplines l’objecte de les quals és l’estudi de l’home.
    5. ciències socials Conjunt de disciplines l’objecte de les quals és l’estudi dels fenòmens socials des d’una perspectiva científica.
  2. arbre de la ciència del bé i del mal Bíblia Arbre del paradís els fruits del qual Déu havia prohibit de menjar a Adam i Eva.
  3. ciències ocultes Conjunt de coneixements relatius a connexions entre fenòmens de la natura científicament no comprovables.
  4. saber de ciència certa Tenir ple coneixement d’alguna cosa.
  5. tenir la ciència infusa
    1. Saber les coses per inspiració divina.
    2. hiperbòlicament Saber les coses sense estudiar-les.

ciència

ciència-ficció

ciència-ficció

Accessory
Partició sil·làbica: ci_èn_ci_a-fic_ci_ó
Body
femení literatura i cinematografia Gènere literari i cinematogràfic basat en ingredients de caràcter extraordinari però racionalitzables per la imaginació, centrat generalment en el desenvolupament de les possibilitats atribuïdes a la tècnica i a la ciència.

ciència-ficció