Accessory
Partició sil·làbica: ex_pec_ta_tiu
Etimologia: formació culta analògica sobre la base del ll. exspectatus, -a, -um, participi de exspectare ‘esperar’
Etimologia: formació culta analògica sobre la base del ll. exspectatus, -a, -um, participi de exspectare ‘esperar’
Body
- adjectiu Relatiu o pertanyent a l’expectació.
-
femení
- Espera d’una cosa que hom creu que ha d’obtenir o que s’ha d’esdevenir. L’expectativa de l’herència el fa estar frisós.
- economia Consideració de l’evolució previsible de certes magnituds econòmiques (com els preus, les preferències individuals o la situació econòmica nacional i internacional), segons la qual són determinades les decisions de produir, invertir, consumir, etc., presents i futures.
- estar a l’expectativa locució verbal Mantenir-se amb atenció, sense actuar ni prendre cap determinació, esperant veure el caire que prenen els esdeveniments per obrar en conseqüència.