Accessory
Etimologia: d’origen incert, potser d’un gòt. *melil, dimin. de mel ‘senyal, taca, entalladura’, dissimilat en meril 1a font: 1272, CTort.
Body
-
masculí
-
arquitectura
- Cadascun dels petits pilars d’obra i de secció quadrangular que per a defensa hom construïa al cim de les antigues fortaleses, deixant entre l’un i l’altre un espai per a poder tirar contra l’enemic.
- per extensió Tros de rajola o de pedra col·locada a manera dels merlets d’una torre per sostenir alguna cosa.
- adoberia Eina d’acer, de bronze o de coure, de forma d’anella ovalada, amb un caire lleugerament trempat, que hom empra per a treure les arrugues de les pells.
- meteorologia Cadascuna de les prominències més o menys seriades que surten de la superfície superior d’un banc de núvols en forma de columnes o de torres.