aixecament

Accessory
Partició sil·làbica: ai_xe_ca_ment
Etimologia: de aixecar 1a font: 1803, DEst.
Body
    masculí
  1. Acció d’aixecar o d’aixecar-se.
  2. Aixec, alçament, rebel·lió.
  3. aixecament altimètric topografia Conjunt de les cotes dels punts d’un terreny expressades en un pla per mitjà de signes convencionals.
  4. aixecament del cadàver dret processal penal Resolució per la qual el jutge disposa el trasllat del cadàver d’una persona morta violentament o en circumstàncies no naturals.
  5. aixecament parcel·lari topografia Conjunt d’operacions encaminades a determinar les configuracions de les parcel·les d’un terreny.
  6. aixecament planimètric topografia Projecció horitzontal sobre un pla d’una figura qualsevol d’un terreny determinat.
  7. aixecament taquimètric topografia Conjunt de les operacions dels aixecaments planimètrics i altimètrics que té com a finalitat de donar una representació geomètrica completa del terreny.
  8. aixecament topogràfic topografia Conjunt d’operacions destinades a representar geomètricament una extensió determinada de terreny.